Femhundra skjuter upp problemet för ett tag

Några saker som stör mig så in iiiiii...
Såna där "klyftiga I don't care bitch" bilder/citat på bl.a. WEHEARTIT.COM
Okej, det är ditt liv men ditt liv kanske också inkluderar mig.
Okej att du ska få fatta dina egna beslut, begå dina egna misstag och lära dig av dem men det du bestämmer dig för att göra kan faktiskt drabba andra än dig själv. Ditt liv kan visst vara mina "business".
 
! Du kan inte vara ute och supa som ett svin flera dagar i veckan och lämna barnen ensamma hemma och säga att det är ditt val och dina "business", för ditt beteende drabbar ju också dina barn och deras liv i detta fall. 
Om du bestämmer dig för att knarka så har jag väl rätt att varna/säga emot/kommentera det. Du kan ju få en snetändning och dö eller knarka fler gånger och tillslut bli fast. Not my buisness?"JO för jag bryr mig om dig !
 
Samma sak här. 
Okej att det är skönt att leva ut, leva för stunden, slippa vara bunden till nåt, få vara frisk och slippa oroa sig för sjukdomar som drabbar äldre.
Men om du lever som du gör och ballar ur som tusan så kanske du inte blir mer än just "ung" också!
 
! Man får väl ta hänsyn fast man är ung. Man kan inte skylla dumma saker man gör/gjort på att "jag är ung". Tro mig, det är ingen bra ursäkt efter att ha kört rattfull och krockat.
På äldre da'r kanske du också ångrar att du söp sönder njuren, rökte sönder dina lungor, vek ut dig, plastikopererade dig... !
 
Jag kanske överanalyserade nu men ville bara dela med mig av tankar som rör sig i mitt huvud.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Follow on Bloglovin
RSS 2.0